Velkomst på WutomiAgri

(Mandag)

Efter sen morgenmad tog vi alle ud på skolen. Her blev vi modtaget med sang og dans af eleverne. En stor og rørende oplevelse for os alle.

Herefter drak vi formiddagskaffe sammen, og vi blev fordelt med en Moz 50+ med hver en elev. Vi blev vist rundt på hele skolen og vores kommunikation gik fint. En god måde for både os og også eleverne.

Alice havde slagtet 8 kyllinger og kogt ris.  Der blev spist rigtig godt.

Vi tog tilbage til Honeypot til afslapning og planlægning af arbejdsopgaverne til næste dag.

Til aftensmad besøgte vi en ung familie. Her fik alle damerne en capulana og mændene en pung lavet af capulana.

Vi har det alle godt.  I dag lidt regnvejr og blæst.

(Tirsdag)

I dag var første arbejdsdag på skolen. Efter morgenmad kørte vi ud til skolen og var der kl. 7. Der er 12 elever på skolen og vi er tolv 50+er, så vi fik hver en at arbejde sammen med. I dag var der tre projekter. Malearbejde på flere bygninger, murerarbejde på hønsehuset og fremstilling af et nyt skilt til skolen. Sjov og dejlig oplevelse.

Efter middagspause var vi klar til nye oplevelser og indtryk. Først besøgte vi et nyoprettet børnehjem, derefter kørte vi til Lisbet og Kurts hus hvor vi fik kaffe og kage. Dejligt at se stedet, hvor Lisbet og Kurt bor.

Efter kaffe var vi en tur I vandet. Det var vildt sjovt, og vi moredes os når bølgerne kastede os omkuld. Senere gik vi langs stranden til et meget spændende spisested med udsigt over det Indiske Ocean.

1 Comments Tilføj dine

1. Lene Mose siger:

Hvor er det skønt at se, I er godt i gang – både med det praktiske, men at der også er tid til ture rundt og til hyggelig “ryste sammen tid.” Vi ønsker Jer alle Guds velsignelse i Jeres daglige færden, og så skal Gerda altså ha’ en speciel hilsen. Pas nu på solen, “bette” Gerda, den ser ud til at brænde ret hårdt. Vi glæder os så meget til, der bliver lys igen i vores fantastiske genbos hjem. Kærlige hilsener fra Hans Jørgen og Lene